آرشیو برای: "اردیبهشت 1397"

گالری تصاویر ماه رمضان

داستان قول مردونه

صدای اذان از رادیو ماشین بلند شد، جوانی که  کنارم بود بلند شد و به راننده گفت: آقا لطف کنید نگه دارید تا نمازم را بخوانم. راننده با بی تفاوتی کامل گفت: برو بابا حالا کی نماز می خونه؟؟!! صبر کن بعداً برای نهار و نماز نگه می دارم ولی جوان ول کن نبود… بیشتر »

شعر رهبر معظم انقلاب «خدا کند کسی حالتش چو ما نشود»

خدا کند کسی حالتش چو ما نشود ز دام خال سیاهش کسی رها نشود خدا کند که نیفتد کسی ز چشم نگار به نزد یار چو ما پست و بی بها نشود جواب ناله ی ما را نمی دهد” دلبر” خدا کند که کسی تحبس الدعا نشود شنیده ام که از این حرف، یار خسته شده خدا کند که به… بیشتر »

مهدویت در قرآن 2

ایمان به مهدویت، باور داشتن به آخرین ذخیره الهی و ثمرۀ تمامی رسالتهاست؛ اعتقاد به مهدویت، امید در دلها را زنده کرده و مانع تسلیم شدن در برابر ستم است؛ پذیرش مهدویت، گشودن چشم اندازی زیبا به جهان آینده و رویکردی جدی و نوید بخش به انسان و آیندۀ انسان می… بیشتر »

راه های شناخت امام

با توجه به این مطلب که هدف از آفرینش انسان بندگی خداست و از سوی دیگر اساس بندگی، شناخت می باشد؛ عالی ترین راه تبلور معرفت الهی، شناخت پیامبر و اوصیای اوست. به منظور اثبات این ادعا می توان به این روایت از امام حسین علیه السلام استناد کرد، ایشان در پاسخ… بیشتر »

مهدویت در قرآن 1

  اندیشه «مهدویت» در اسلام ریشه قرآنی دارد، و این  کتاب آسمانی با قاطعیت تمام، پیروزی نهایی«حق» بر «باطل» را به تمامی انسانها نوید می دهد. قرآن درباره ظهور و قیام حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف به صورت کلی بحث کرده و بشارت به تشکیل حکومت عدل جهانی… بیشتر »

سلسله مباحث مهدویت قسمت اول

  بسم الله الرحمن الرحیم در فطرت و ذات بشر معارفی بالقوه لحاظ شده که نسبت به آن معارف نیاز به تعلیم و تعلم نیست؛ مانند حس زیبایی. امامت و پیشوایی جامعه از اصولی است که ضرورت آن نه تنها برای انسانها بلکه بر هر موجودی که زندگی جمعی برای او ضرورت داشته… بیشتر »

مباحث ازدواج

به نام نامی او در رابطه با ازدواج مباحث مهمی مطرح است و زیاد هم به این مسئله پرداخته شده اما در اینجا به برخی از مسائلی پرداخته خواهد شده که شاید در حال حاضر کمی از نظر دور شده چرا زادواج؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ انسان ها همیشه به دنبال آرامش هستند و هر کسی از… بیشتر »